Godmorgon

Idag är det tisdag. Vi har inga lektioner och jag har fått in pengar på mitt konto! Precis betalt alla räkningar så det vart väl inte alltför mycket över kanske. Skulle behöva spara lite denna månad också, måste ju redan nu börja tänka på att jag vill ha pengar under sommaren! Men betalade mina böcker själv nu, pappa skulle hjälpt mig men hade lite dåligt med pengar just nu så får av han nån annan gång, men då får det gå direkt till sparkontot.

Idag tänkte jag vandra ner på stan en sväng :) Har ju fortfarande presentkort på Bianco och Gina och sen kanske jag kan unna mig nåt mer så får det bli lite shopping resten av tiden innan det kommer in pengar igen. Får ju se då också när jag kommer att få mitt bostadsbidrag? Ringde ju till försäkringskassan för att jag fortfarande inte fått nå svar om det, skickade in papprena den 16 december och det brukar bara dröja en två - tre veckor kanske. Men då sa hon där att de nu hade åtta veckor på sig att överlägga! Helt sjukt lång tid, bara för årskifte tydligen. Hoppas jag får svar tidigare så jag får bidraget i nästa månad. Hur ska jag annars kunna lägga undan? Mamma och pappa prata om att jag kanske kunde få retroaktivt. Vilket innebär att man är berättigad till det redan nu, men efterom jag inte får i januari kan jag möjligtvis få dubbelt i februari. Vore ju inte fel, nån som vet hur sånt funkar?

Hmm lite trist inlägg, pengar pengar pengar - Men det är en ganska stor fråga/problem när man är student vill jag lova! Okej nu ska jag göra mig i ordning för stan, sen blir det hem och plugga nån timme för att senare iväg o träna med Camilla. idag blir det step up och core :)

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback