Tillbaka till mitt eget

Jag är i Västerås igen. Krille har åkt för ett tag sen och jag sitter just nu ensam i lägenheten. Det är tyst och lugnt och just nu känns det jätte skönt. Efter att ha tillbringat cirkus två veckor på hemmaplan, några nätter i en friggeboden och några hos Kristoffer, med all min packning i väskor under trappan och saker utspridda lite här och var så är det skönt att vara tillbaka till mitt eget så att säga. Men dröjer nog inte länge tills jag börjar längta hem igen, dröjer dock inte så länge innan jag är hemma heller.

Har ju tenta på Fredag så jag bestämde mig för att ta mitt pick och pack och åka ner hit och plugga på det, kände att det var en aning svårt att koncentrera sig hemma. Så jag ska råplugga nu då i fyra och en halv dag typ, hålla tummarna och hoppas på det bästa. Känner att jag börjar förstå lite i alla fall men skulle egentligen behöva några dagar till. För att vara ärlig har det väl inte blivit mycket pluggande när man varit hemma för det har varit så mycket annat också som jag hellre velat lägga tid på :p Men ändå har man inte kännt sig helt ledig eftersom man haft denna tenta i bakhuvudet hela tiden. Så när denna är skriven och klar så tänker jag ta det riktigt ledigt! Får se vad som händer, men inte tänka alltför mycket på skolan i alla fall förens nästa kurs börjar. Trodde vi började ungefär när den nya terminen börjar, vilket är den tolfte så trodde det bara skulle bli en helg ledig. Men vi börjar inte förens den 21:a så det blir några extra dagar :) Så jag åker hem några dagar till och sen tänkte jag väl komma tillbaka några dagar innan, så får vi se om det börjat droppa in folk som kanske vill hitta på nå skoj?!

Nu ska jag försöka plugga lite mer. Går lite segt för jag är grymt trött. Inte mycket sovande inatt, låg och frös som bara den. Glömt att bära upp ett tilll element till stugan och i natt var det ju tjugo minus så var inte alltför trevligt. Och när jag väl låg där under täcket orkade jag verkligen inte kliva upp o gå ner och lägga mig! Så inte mkt sömn inatt alltså och möjligtvis kommer jag att bli förkyld så ska ta lite vitaminer sen ocskå för att hålla det borta.

Tillbaka till böckerna.
Ha en bra dag ! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback