Varför ?

Nu har jag läst en artikel i aftonbladet igen som både gör mig fundersam och arg ! Det handlar om ett gammalt par i 80 års åldern som blivit bestulna. Gubben i huset var snäll nog att bjuda in två män som frågade om ett glas vatten och om vägen på en karta. När de sedan hade åkt därifrån fick gubben en konstig känsla och gick då till skrivbordet där paret förvarar sina pengar och den var tom. Han hjälper sedan polisen att hitta tjuvarna och de har också massa kontanter på sig, men tror ni det gamla snälla paret kommer få tillbaka sina pengar ? Nej för tjuvarna hade skulder hos kronofogden på ganska stora summor så det går före parets pengar. Visst kan man väl förstå att de vill ha in pengar av tjuvarna då de är skyldiga, men är det, det gamla hederliga parets fel . Jag tycker då i alla fall att det är självklart att det ska få tillbaka sina pengar. Jag menar hade det istället handlat om en tv apparat hade de väl fått tillbaka den om den hade återfunnits ?!! Eller det kanske man inte heller får i dagens samhälle ? jag vet inte, men kan inte annat än att tycka att det inte riktigt är rättvist ..

image82

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback