Uppdatering - Tyskland osv

Nu har det snart gått en vecka igen sen mitt senaste inlägg .. Men har i alla fall varit iväg till Tyskland en vända. Jag och Pappa åkte klockan sex på morgonen på Lördagen. Stannade i boxholm och käka frukost hos en av hans gamla jobbar kompisar. Åkte vidare, gjorde små stopp för mat och toabesök. Resan gick ganska snabbt för helt plötsligt befann vi oss i malmö och vi tog då öresundsbron över till danmark och sen åkte lite till, till färjan som tog oss över till Tyskland och sen lite körning där innan vi var framme vid sex. Så tolv timmar tog alltså resan med lite stopp efter vägen. Checka in, drack nån öl på hotellet sen gick vi och kika i gamla stan, drack nån öl och nån drink sen tillbaka och sov.

Vakna på söndagen med en riktig hotellfrukost sen tog vi bussen till stan (låg lite längre än vad vi trodde och var fortfarande ömma i fötterna efter gårdagens promenad :p) Väl framme insåg vi att det inte var någonting öppet en söndag ! Endast resturanger, så passerade skyltfönster efter skyltfönster med saker jag ville kika på, men icke sa nicke. Gick och käkade en god lunch istället. Pappa beställde in sniglar till förrätt och hör och häpna - jag smakade en ! De som känner mig vet att jag är ganska feg när det gäller att smaka på nya saker. Men det var faktiskt helt okej, de hade varit i ugnen tillsammans med en massa vitlöks/ört smör och smakade ungefär som svamp - nog för att jag ärligt talat inte tuggade allför mycket på den utan den svaldes nästintill ner direkt :p Kikade runt lite mer i stan även fast de var stängt, fördröjde en halvtimme eller så på turistbuss också. Sen drack vi lite öl igen innan vi vandrade tillbaka till hotellet. Käkade även mkt god mat där framåt kvällen (mkt mat på denna resa)

På måndagen åt vi frukost sen packade vi ihop. Åkte till Calles (alkohol, alkohol i massor att handla), handlade på oss en hel del och tog sedan färjan tillbaka till danmark. Åkte inte hela vägen hem direkt utan stannade en natt i halmstad, en jobbarkompis till Pappa bjöd på jättegod mat och vin och sen vart det även två till av hans jobbar kompisar och deras fruar. Käkade på Lilla fridolf eller nå sånt, rekommenderas om ni åker till Halmstad :)

Tisdagen var lika med hemfärd alltså. Stannade till i Ullared också :) Asmkt folk och typ jobbigt att röra sig. Men hittade lite små fynd iaf. På tal om shopping har jag inte heller nämnt mina två nya pumps. Ett par svarta med öppen tå (10cm) från Friis & Company och ett par Svarta med gulddetaljer (svåra att beskriva, också de med 10 cm klack) från DNA/roots. Får väl lägga in bilder på mina nya godingar sen :) Blir väl nå bilder sen från Tyskland också när pappa kommer med kameran.

Igår var en lugn dag. Sov länge och sen umgicks jag lite med Linn, sandra och jonna dök också upp sen. Framåt kvällen kikade jag bara en film med Kristoffer.

Idag kommer det väl inte heller hända alltför mkt - regnet öser ner ! Morfar kommer kanske och hälsar på en sväng och sen ska jag packa ihop det sista, åker tillbaka till västerås imorrn. Åka med mamma till nisses vid fem och sen sova vid Kristoffer ikväll. Kanske hinna träffa Linn en snabbis också. Nu ska jag stoppa nå i magen, den kurar för fullt !!

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback