Tiden bara rusar iväg

Nu har två veckor passerat igen - och inget blogginlägg från mig ! Men nu har i alla fall pappa fixat så att jag kan komma in på internet även från min dator så kommer förmodligen sitta lite mer nu :p En hel del har väl hänt under de senaste två veckorna, både roligt och tråkigt ! Tänker inte gå in alltför mycket på det. Har i alla fall börjat jobba som brandvakter, riktigt långtråkigt. För er som inte vet vad det går ut på så är vårt jobb att sitta o kolla o gå runt och se så att det inte börjar brinna! Detta gör vi när de håller på att byta ut en travers i stålverket där jag också kan tillägga att chansen för att det ska börja brinna i några kablar (som i princip är det enda som är brandfarligt) kankse ligger på något under 5 %. Men men, tolvtimmars skift gör vi också ! Jippi ?!! Jobbar sju på morgonen till sju på kvällen i två dagar, ledig två dagar sen ut och jobba sju på kvällen till sju på morgonen och sen ledig två dagar osv. Men som det ser ut nu så kommer de att bli färdiga i förtid och vi går tillbaka till vanlig dagstid och i så fall har jag bara två nätter kvar :) men men, man ska inte klaga, man tjänar pengar på att sitta o lösa korsord och spela spel på mobilen :p men långtråkigt blir det, det kan jag lova !

Men men, inte mer om jobbet nu, idag är jag ledig ! Solen skiner så funderar på att kanske gå ut och lägga mig en sväng. Sen ska jag försöka hinna/orka tvätta rent min bil idag också, sen ville pappa hitta på nånting, åka nånstans när han kommer hem från jobbet.

Nu ska jag surfa omkring lite först, och kanske även laga lite mat. Jag ska kika runt lite på resor. Det börjar nu finnas sista minuten resor för när jag och Anna drar iväg :) Sen ska pappa boka en resa till grekland den 2 september. Kommer jag bara hinna vara med på första veckan som fadder, men jag känner även att jag måste vara med på detta. Känns trist att missa andra nollningsveckan, men tror att pappa verkligen behöver det här just nu så, så får det bli helt enkelt !

Vad var det som hände ?

Ska även göra beställningar på kläder till resan/resorna nu när de är lite rea på sommarkläder och sen blir det nog en bikini också :) Uppdaterar kanske senare så får ni se ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback