Debatt - ?

Okej jag kan inte låta bli. Förmodigen kommer det under kvällen dyka upp massor av inlägg om detta ämne, särskilt på alla modebloggar runt omkring i Sverige. Kikade nyss på debatten på SVT med blondinbella och Ebba von Sydow, debattinlägget handlade såklart om shopping. Men asså snacka om att de fick kritik !! Andra som deltog fick det att låta som att det vore riktigt hemskt att kvinnor, särskilt då unga kvinnor shoppar så mycket som det gör. Att det var hemskt att man kunde gå och sukta efter en väska och istället inte tänka på viktigare saker. Men seriöst ? Självklart behöver vissa människor tänka på annat, men mode och shopping är en hobby ! Om man tycker om att shoppa får man väl göra det, de allra flesta känner väl till sina begränsningar ? De påstods också ett flertal gånger att bloggar som blondinbellas gör att ungdomar mår dåligt för att de inte kan shoppa som henne och det kan då hända att de tar lån för att shoppa. Visst finns det väl kanske folk som känner så, men hennes intresse är mode, och mode innebär shopping. Jag själv känner att det är riktigt ku att shoppa, det är kul med nya saker och det är en härlig känsla att få köpa nånting som man verkligen tycker om. Vad är det egentigen för fel på det ? Bella känner samma sak och hon tjänar hur mycket pengar som helst på det. Bra jobbat tjejen ! Jag ser i alla fall inget fel i det, och de allra flesta som stör sig på henne är ju avundsjuka, jag är en av dem helt klart. Tjejen är 17 år gammal och tjänar miljoner. Men det som får mig att inte se ner på henne är att hon verkar så målmedveten, och det har hon kommit långt på.

Nog talat om blondinbella. Jag älskar att shoppa, men visst vet jag att det finns viktigare saker. Jag tycker att det finns fel ideal i samhället att leva upp till helt klart. Men jag menar vad är det för fel att klä sig i kläder man trivs i och känner sig självsäker i ? Sen tänkte jag bara nämna en liten sak till som togs upp i debatten och det är att det talas väldigt mycket om kvinnors shopping. Kan de verkligen behöva en ny handväska, nya byxor osv. Men män då ? Måste man ha alla nya dyra teknikprylar, flera bilar osv ? Jag tycker ju inte att det är nåt fel i det (om det inte går till överdrift, och detsamma gäller kvinnor - om man inte tar massa lån osv för att ha råd!) men bara nåt att tänka på. äsch nu ska jag ge mig, vart ett långt inägg om inte mycket alls ..

Vilket predikande det vart, bara massa svammel, men vart nästan irriterad på en kille där som var med i debatten att jag bara var tvungen att skriva av mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback