Jag tänker inte stressa ihjäl mig

Nu är jag tillbaka från ett träningspass med Camilla :) Oerhört härligt var det att röra lite på fläsket! Vi har haft lite diskussioner kring skolan (allt kretsar ju kring denna skola just nu!) Och jag känner att jag inte tänker stressa i mig kunskap nu dessa dagar. För att vara realistisk så kommer jag inte kunna lära mig allt jag behöver lära mig tills på Onsdag. Så jag tänker ta det i en lagom dos och sen fortsätta ta det i en lagom dos när tentan är skriven. Läsa nån dag i veckan eller så tills det sitter. Känns hemskt på ett sätt att känna så här men vad ska man göra? Motivationen försvinner ju i samband med att jag inte har tiden och att det för tillfället känns rätt hopplöst. Men tro inte att jag tänker ge upp helt och hållet, självklart inte! Men jag tänker inte sitta tidig morgon till oerhört sen kväll för att pränta in detta i huvudet under tre dagars tid - ej realistiskt !!! Jag försökte den metoden på den andra tentan - och se hur det gick, inte alls bra, vart bara snurrig av all fakta.

Men jag tänker självklart gå på tentan ändå, kolla hur mycket jag kan och vad det är jag behöver träna på .. Så nu ska jag laga lite lunch, städa lite och sen sätta mig med mina kära böcker ! Puss

Kommentarer
Johanne

Du är klok du, håller med dig, det är inte realistiskt. Men jag kan tycka att det måste gått fel någonstans, ofta kommer man ihåg nåt iaf, eller kan nåt. Men vi kan ju ingentign av det vi gått igenom, någonstans måste det vara fel. Lycka till!

Puss

2008-11-16 @ 12:22:17 | http://jlykke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback