Dags för lunch

Hade tänkt kokt torsk, potatis och vitvinssås idag, laga dubbelt så jag har till imorrn också. Sen även koka potatis så de räcker till fiskbullar senare i eftermiddag. Ska ju som sagt försöka att inte äta stekt mat och min fantasi räcker inte långt. Ska också försöka hålla mig borta från laktosprodukter, vilket jag försökt med länge. Kom nu på att de är grädde i vitvinssåsen (färdig sås) och mjölk i fiskbullarna. Men fiskbullar har jag aldrig haft problem med förut. Jag vet ju inte om det är så att jag är överkänslig mot allt som innehåller laktos för funkar rätt bra med glass och typ en del såser. Det är främst typ i ren form som det inte funkar - det vill säga ett glas med mjölk/även ibland youghurt eller ren grädde till typ tårtor och så. Så jag ska chansa och se om detta funkar - om inte får jag göra egna såser framöver med laktosfri mjölk, men det kan ju också vara så att jag klarar sås för att den är upphettad. Hmm vi får se, borde egentligen inte hålla på att exprimentera men vill ha sås till maten :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback