Hemma

Pust, vilket lång dag detta kännts som. Började och arbetade med grupparbetet i typ en timme, käka lunch och sen var det föreläsning. Satt och gäspa mig igenom hela och höll på att somna! Men efter en stund, vilket kändes som en evighet så var den över. Vi fråga lite frågot om grupparbetet och nu är vi klara med det i alla fall. Så nu är det bara fyra kvar då. Under denna kurs har vi sex stycken inlämningsuppgifter som ska lösas på sidan av föreläsningarna och tentastuderandet - inte alltid det lättaste! Men nu känns det som vi är i bra tid i alla fall då den tredje inte släppts än så :)

Man börjar känns sig lite smått stressad över denna tenta redan nu även om den inte är förens 19 november (tror jag det var?!) Så mycket man ska hinna lära sig, med massa övnings uppgifter till också och på sidan av har man inlämningsuppgifterna. Disskuterade hur det skulle kännas att läsa till läkare, ett helt annat tempo (och det tar ju lite längre tid innan man kan kalla sig Läkare än om man villl kalla sig Ekonom :p) Samma sak gäller väl för de som läser till advokat också. Men det är bara att bita ihop och kämpa på. Studentlivet - bo trångt, leva snålt, mycket läsa, oregelbundna tider, mycket ansvar och en hel del stress många gånger (men såklart också en massa roligheter!!). Men ändå tycker jag om det, men ser även fram emot att börja jobba, tjäna pengar och bo större :p 

Nu ska jag ta det lugnt ett litet litet tag. Sen ska jag laga mat, diska, plocka undan lite smått och dammsuga på toan (SKOJ?!!) sen ska jag plugga och kika på tv resten av kvällen, hur mycket som då finns kvar av den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback