Kalorier även i alkohol

Jag hittade en blogg som skriver väldigt mycket om kalorier och bantning. Jag tycker dock inte att man ska tänka alltför överdrivet på det. Äta så nyttigt man kan (tallriksmodellen), unna sig nått gott ibland och träna regelbundet - det är vad jag tror på. Det funkar även i längden. När man bantar så går man upp i vikt igen när man börjar äta som vanligt igen och ofta också några kilo extra. Jag har på senare försökt tänka lite på vad jag stoppar i mig - i alla fall främst på vardagarna. På helgerna unnar man sig alltid lite grann och de tycker jag som sagt att man ska kunna göra. Men man får dock träna lite extra för att kunna göra det med gott samvete.

Nåt som dock gärna slinker ner på helgerna utan att man riktigt tänker på hur onyttigt det är, är alkohol. Man tänker ofta på hur onyttigt det är med godis, chips och dricka man drar i sig. Men, åtminstonde jag tänker inte fullt ut på hur många kalorier man faktiskt får i sig i form av alkoholen :p

En liten lista bara:

Bailey's: 31,25 kcal/cl (1,25 g alkohol)
Fatöl: 200 kcal/50 cl (18,5 g alkohol)
Gin: 27 kcal/cl (3,8 g alkohol)
Portvin: 16 kcal/cl (1,56  alkohol
Rödvin: 90 kcal/12 cl (11,4 g alkohol)
Snaps: 25 kcal/cl (3,35 g alkohol)
Vodka: 23 kcal/cl (3,33 g alkohol)
Whisky: 25 kcal/cl (3,6 g alkohol)



Och detta gäller bara alkoholen, sen blandar man ofta med dricka full med socker. Men men, man ska väl unna sig ibland !!? :) Jag tänker fortsätta med det i alla fall, lever bara en gång. Men jag får väl ta och kompensera det i veckorna! Tur att man ska till gymmet snart, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback