Mage - ur funktion

Vad ovanligt att min mage krånglar ?!!! Fick ont i magen och uppsvälldheten kom krypande strax innan föreläsningen. Vandrade hem vid första rasten. Kände att jag inte riktigt kunde koncentrera mig när han går igenom krångliga saker i 180 och då kändes det ganska onödigt att sitta där. Så då var jag hemma nu då. Måste ta itu med min mage, jag och mamma har diskuterat det flera gånger och jag vet ju i princip vad jag måste göra för att det ska bli bra. Jag skulle helt enkelt behöva gå en diet där jag :

- Inte äter friterad mat
- Eller kryddstark mat
- Eller laktos produkter (vilket jag inte gör nu heller dock)
- Eller bröd (möjligtvis försöka undvika mjöl produkter eller huvudtaget)
- Helst inte stekt mat eller flottig mat
- Samt såklart skära ner på socker


Det är ju typ dessa saker jag känner att jag brukar bli dålig utav så skulle behöva balansera magen och utesluta dessa ett tag och förmodligen även alkohol då (men har en del att fira framöver :p)

Så jag bör alltså koncentrera mig på kokt mat, med lite krydda och grönsaker samt frukt. Hmm finns det så många variationer på kokt mat, nån som har förslag? Jag tänker mest på fisk - tur man tycker om det. Kokt torsk, fiskbullar och tonfisk funkar ju :p Sen kanske man får äta en soppa eller så. Japp vi får se, jag ska försöka sätta igång med nåt sånt här. Mamma sa också att jag kunde ta en kur med Losec (som egentligen är till för sur mage) vilket man kan få vid magsår och så. Värt att prova i alla fall. Kommer ihåg när en av mina katter var dålig när hon var liten och hon fick äta kokt torsk i två veckor, typ samma här då! Kommer bli svårt att hålla detta helt och hållet (mest från att inte få steka nån mat) men ska försöka så gott det går i alla fall, blir fisk imorrn med andra ord.

Kommentarer
Angi

tjo burden ..ditt problem e snart lika allvarligt som mitt..jag har MASSA BRA RECEPT å enkla.. å har en hel diet lista från min läkare osm skall underlätta livet i stort för magen..kan skicka över lite grejs till dig om du vill...kan vara bra å ha något som kommer från läkare/dietist/sjuksköterska...harju fått mycket profisionell hjälp så .. delar gärna med mig...

2008-10-06 @ 21:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback