Åldersnoja vid 20 ?

Var en diskussion vi hade här om dagen. Är det inte knäppt att man börjar känna sig gammal vid 20 - års ålder ? Man har ju hela livet framför sig. Men samtidigt är det så mycket inför framtiden som ska bestämmas att man genast känner sig så vuxen, medan jag vissa dagar dock känner mig som ett litet barn. Kompisar skaffar barn och hus. Jobbar för fullt och vissa har sådana mål och vet precis vad de strävar efter. Själv studerar man fortfarande och bor i en liten etta på 29 kvadrat. Hus kan jag drömma om i minst 2-3 år till och barn likaså, finns inte plats för det i mitt liv just nu precis :p Men man börjar på nåt sätt känna sig lite stressad över att bli riktigt vuxen, vad det nu innebär egentligen ? När är man vuxen ?

Jag kände mig inte vuxen förens jag hade flyttat hemifrån och sen när jag hade skaffat körkort :) När man flyttar hemifrån tar man ju hand om sig själv, så då är man väl vuxen ?!! Jaja jag ska i alla fall njuta av studentlivet nåt år till, sen resa, skaffa jobb och sedan skaffa barn. Förhoppningsvis nån gång runt 25-26. Kanske har ens vänner skaffat en två-tre småttingar vid det laget ?!! :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback