Ett inlägg som får en att tänka till ..

Godmorgon. Jag har varit vaken i cirka en timme nu och läst klart den ena boken (vet jag skulle göra det igår men jag somnade av istället). Men nu är den i alla fall slut och jag ska snart dra i mig lite frukost innan jag börjar i den andra. Min dag idag kommer inte att vara så speciellt intressant då det mest är plugga som gäller så blir inte de mest intressanta inläggen idag kanske.

Men jag läste precis ett blogg inlägg skrivet av blondinbella som verkligen fick mig att tänka till. Det handlar om oss tjejer och alla krav vi ställer på oss när vi försöker leva upp till de ideal som samhället satt. Idealen som finns i samhället är rent utsagt, ja sjuka, och har varit det under många år - det är inget nytt ! Och jag tycker att det är konstigt att de inte ändrats med tanke på hur många människor i världen som känner som jag gör. Inlägget handlar mer kanske om hur vi kvinnor kämpar för den "perfekta tillvaron". Då handlar det alltså inte enbart om utseendet, utan här handlar det också om de krav vi har på oss när det gäller skola, arbete och även vår fritid då man ska hinna med vänner, träning, party och gärna en massa andra aktiviteter som är meningsfulla. Jag kände igen mig i stora delar av inlägget och rekommenderar er att läsa det. Det får en att tänka tanken att det man faktiskt gör - det räcker !

Varför egentligen ställa en massa krav på sig själv och inte istället njuta av livet ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback