Tillbaka i kylan

Då var man tillbaka i Sverige igen då. När planet landade var det totalt grått, duggit och kallt vilket det fortfarande är. Vilket gör att man verkligen, verkligen längtar tillbaka till den 35 gradiga värmen som rådde nere på Zakhyntos. Vi har haft en underbar resa och jag rekommenderar alla att åka dit, för det finns verkligen en blandning av allt, oerhört röj, lugn och ro, vackra klippor och grottor och mysiga resturanger :) Kanske lite tråkigt att läsa detta, men skriver det lite mer för min egen skull att läsa sen :p Detta gjorde vi nere på Zakhyntos:

Måndag - Kom ner till Quality Hotel i Stockholm, kika lite affärer, tog nån öl och nån drink. La oss i tid och klev upp klockan tre ! Inte många timmar sömn då jag hosta hela tiden.

Tisdag - Framme i Zakhyntos runt ett, badar pool sen vandra vi ner till stranden en sväng också (jag har faktiskt badat en hel del i havet denna resa - de som känner mig vet hur jag känner för att bada i hav eller sjö :p) Senare framåt kvällen/eftermiddagen satt vi oss på ballisen, drack nån grogg och lyssna på lite musik. Tog strandpromenaden in till Laganas och Östby gänget. Tog nån drink på ett mysigt ställe sen vandra vi upp till party gatan nummer ett :p In på en bar där brudar dansade på baren, en tjej låg på bardisken medan en bartender stod över henne och hon drack drinken ur hans byxlinning, inget som skulle hända i sverige kanske ? Bartendrarna trixa en massa, kasta is överallt och gjorde eldshower. Gick sedan vidare till Cocktails & Dreams. En bar som är utformad som baren i filmen med Tom Cruise. Där dansade vi, drack goda drinkar och så fram till en två kanske..

Onsdag - Lugn dag, bad och sol :) Kvällen shoppade vi lite, köpte en ring och en klocka.

Torsdag - Båtresa med apollo. Sola och drack öl på båten sen bada vi massa i havet och i grottor. Kom då på iden att vi borde hyra en båt själva och åka ut till grottorna och bada och sola så bestämde att göra det på Lördagen.På kvällen vart det utekväll i Laganas igen, denna kväll vart det dock lite mer alkohol :p Drack en massa vin till maten först och sen vart vi även bjudna på en hel flaska. Fortsatte på en karoeke bar och roade oss med att kolla på allla tokiga engelsk män. Sen hittade vi en bar där de hade "Fishbools" (vet ej hur de stavas men uttalas så i alla fall - Det är i alla fall när man beställer en drink i en stor skål. Vi beställde Sex on the beach i en skål, en tre liters skål, och efter det vart det en till :p Och till varje skål ingick även tio shots. Kvällen slutade sedan på Cocktails & Dreams igen och sedan taxi hem vid fyra!

Fredag - Mycket lugn dag, bror min var mycket dålig, hehe :p Bad och sol och sen vandrade vi lite på byn

Lördag - På Lördagen hyrde vi som sagt en egen båt. Åkte ut till Grottorna badade och låg och sola. Det var oerhört vackert här med massa små vita stenar, svårt att förklara men det kommer bilder på det sen när jag fått dem av pappa. Åkte även över till en annan stand och sola lite, käka mackor och tzatziki. En sak som jag tyckte var lite rolig var att när vi låg vid grottorna kom det en liten båt som det stod bar på, kom en flytande bar så man kunde köpa cider eller öl, även glass och munkar :) Lite rolig affärsidé tycker jag .. På vägen tillbaka hade vi en sån himla tur också att vi fick se en havssköldpadda. De är Zakyntos stoltheter och de säljs sovenirer av dem överallt. Roligt att vi fick syn på en för de är egentligen inte period för det nu, de drar till varmare hav vid september. På kvällen åkte vi in ännu en gång till laganas, drack nån mer fishbool och kikade runt på folk, vart dock en tidigare kväll denna gång ..

Söndag - Samma som fredag i stort sätt

Måndag - Drog i oss så mycket sol som möjligt och gick framåt kvällen upp för att ta en sista cocktail på kvällen

Tisdag/Idag - Hemfärd :( Vart deprimerad av vädret när man kom hem .. Det enda som är bra med att komma hem just nu är att jag snart ska få träffa Kristoffer. Men först måste jag ta igen skolan! Åkte förbi Ikea på vägen hem och käka och handla lite också. Nu är jag riktigt trött och slut, inte sovit mycket i natt inte! Släpade iväg mig till ica tidigare för att äntligen hämta ut mina böcker, men väl där kom jag på mig själv att jag inte tagit med mitt id-kort så då sket det sig, hämtar det imorrn antingen innan eller efter föreläsning, så blir det plugga hela dagen imorrn istället. Hade nog inte orkat läsa nåt nu i alla fall ,,

Detta var kanske tråkigt och långt för vissa (men måste ju inte läsa) men detta är ju faktiskt en sorts dagbok och jag har varit borta en vecka och inte kunnat fylla i min dagbok så då måste man ju uppdatera :p

Pusspuss

Kommentarer
Jossan

Det lät som en trevlig resa. :)

Vilka va ni som reste tillsammans?



Kram Jossan

2008-09-09 @ 21:03:42 | http://josssaan88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback